Klachtenprocedure NIA
- Details
- Geschreven door rene
- Categorie: over NIA
- Hits: 10578
Header image

Titel kleur
#ffffff
Titel bg kleur
Lijst Anders
NIA ACADEMIE Klachtenprocedure
Kleur
#eecb33
Lijst image

OG Image
OG Description
A1 title
Artikel 1: Definities
A1 text
- NIA ACADEMIE (hierna NIA), gevestigd te Amsterdam;
- Klager: een deelnemer aan een opleiding of training of een ouder of (andere) wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarige deelnemer;
- Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of training bij NIA of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.
- Onder klacht wordt niet verstaan een klacht als gevolg van seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten of intimidatie. Hiervoor geldt een separate klachtenregeling.
- Onder klacht wordt evenmin verstaan een klacht over de inhoud of de beoordeling van een examen. De klager dient dergelijke klachten in bij de Examencommissie.
A1 image
A1 image position
Top
A1 Product
A2 title
Artikel 2: Indienen van een klacht
A2 text
- De klacht dient schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend te worden ingediend bij de directie van NIA.
- Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.
A2 image
A2 image position
Top
A2 Product
A2 seizoen
Najaar
A3 title
Artikel 3: Behandeling van de klacht
A3 text
- De directie bevestigt de ontvangst van het klacht aan de klager binnen 5 dagen.
- De directie verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover de directie beschikt.
- Binnen ten hoogste 3 weken na ontvangst van de klacht stelt de directie de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden.
A3 image
A3 image position
Top
A3 Product
B1 title
Artikel 4: Uitspraak
B1 text
- Binnen 2 weken na het horen neemt de directie een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.
- Indien de klager het niet eens is met de uitspraak kan hij zich wenden tot de Geschillencommissie Particulier Onderwijs, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, telefoonnummer: 070 - 3105310, www.degeschillencommissie.nl.
B1 image
B1 image position
Top
B1 Product
B2 title
Artikel 5: Ingangsdatum
B2 text
- Deze regeling gaat in op 5 december 2022.
B2 image
B2 image position
Top
B2 Product
B3 title
B3 text
B3 image
B3 image position
Top
B3 Product
C1 title
C1 text
C1 image
C1 image position
Top
C1 Product
C2 title
C2 text
C2 image
C2 image position
Top
C2 Product
C3 title
C3 text
C3 image
C3 image position
Top
C3 Product
D1 title
D1 text
D1 image
D1 image position
Top
D1 Product
D2 title
D2 text
D2 image
D2 image position
Top
D2 Product
D3 title
D3 text
D3 image
D3 image position
Top
D3 Product
K3 image